Robin Boeijen - Wilde Vaart schipper

Hallo allemaal,

Ik ben Robin Boeijen, 20 jaar, en al een heel aantal jaren lid van De Oude Tip. Ook ik ben begonnen bij de dolfijnen, vervolgens overgevlogen naar de Zeeververkenners en uiteindelijk heb ik nog even mogen genieten van de Wilde Vaart. Na deze super leuke jaren als jeugdlid werd het tijd om een andere rol op me te nemen, namelijk die van Zeeverkennersstaf. Toen ik zelf bij de Wilde Vaart zat had ik al een paar keer mogen oefenen bij de dolfijnenstaf waar ik veel heb geleerd.  Bij de Zeeverkenners heb ik eerst een jaar meegedraaid als staflid totdat de oude garde ermee stopte en er nieuwe aanwas kwam in het zeeverkennersstafteam. Toen heb ik de schippersfunctie in het team met veel plezier op me genomen, de meeste ouders zullen mij hier ook al van kennen. Na veel opkomsten op zaterdag en kampen wordt het nu echter tijd voor een nieuwe uitdaging, namelijk de schippersfunctie bij de Wilde Vaart. Ik heb er veel zin in om deze nieuwe speltak samen met Etienne van Laack op te starten en er met de Wilde Vaart een aantal leuke jaren van te maken.

Naast de scouting houd ik me ook met een aantal andere dingen bezig. Zo ben ik net begonnen aan het tweede leerjaar van de HBO opleiding Pedagogiek (opvoedkunde) in Sittard. Hier leer ik zaken als gespreksvoering, conflicthantering, oplossingsgericht werken, samenwerken en diverse theorie zoals filosofie, orthopedagogiek, sociologie en pedagogiek. Daarnaast werk ik in de zomer bij de ijssalon en in de winter bij restaurant Int Brookx.

Groetjes,

Robin

Luc Samson - Wilde Vaart staflid

Halloooo,

Ik ben Luc,  en zit al sinds mijn zevende bij scouting. Ik ben begonnen bij de dolfijnen en ben verder gegaan bij de verkenners. Daarna ben ik nog wildevaart geweest en uiteindelijk de keuze gemaakt op dolfijnenstaf te worden. Het opstaan was voor mij niet moeilijk, ik ben er vaker al een half uurtje eerder om iedereen te verwelkomen met koffie. Inmiddels ben ik Wilde Vaart staf.

Na mijn middelbare school ben ik een BBL opleiding gaan doen voor detailhandel. Ik heb in 3 jaar tijd de niveau 2 en 3 opleiding afgerond. Nu ben ik bezig met een niveau 4 opleiding detailhandel. Een BBL opleiding is 1 dag in de week naar school, en de andere dagen werken. Ik werk de overige dagen in de Coop. Als ik deze opleiding heb afgerond wil ik voor een hele andere richting gaan en dat is het basis onderwijs.

Vanaf dit jaar ben ik Wilde Vaart staf, en spring bij als dat nodig is bij andere stafteams. Ik heb zoals altijd weer heel veel zin in het nieuwe seizoen!

Scoutinggroetjes Luc

Etienne van Laack - Wilde Vaart staflid