Jasper Strijp - Schipper

Vanaf mijn 10e ben ik bij De Oude Tip gekomen als nieuwe Dolfijn. Ik heb 1 jaar bij de Dolfijnen gezeten waarna ik direct door ben gegaan naar de Zeeverkenners. Hier heb ik bij gezeten totdat ik van scouting afging op mijn 16e gezien ik mijn zaterdagen toen liever vrij hield voor werk. Sinds oktober 2019 ben ik weer terug op scouting als Zeeverkenners staf, nadat ik ben gevraagd om te komen helpen tijdens een programma op zomerkamp in 2019 merkte ik namelijk dat ik scouting heel erg heb gemist.

Gezien ik naast scouting een opleiding Software Engineering volg probeer ik op scouting veel ICT gerelateerde taken in te vullen zoals bijvoorbeeld de website bijhouden en clouds beheren. Ik vind het zeilen op scouting nog altijd super leuk om te doen en ben daarnaast bezig om mijn klein vaarbewijs te halen. Seizoen 21/22 ben ik begonnen als Schipper van de zeeverkenners speltak.

Wietse Reijnen

Ik ben al meer dan 16 jaar lid bij de Oude Tip. Ik ben nu 6 jaar verkennersstaf en doe voornamelijk veel met het zeilen, kampvuur en rauwdouwen met de kids. Ik hoop hier dan ook nog lang mee door te kunnen gaan. Verder heb ik zelf nog als ambities om mijn Stroom papieren te halen en cwo 4, zodat ik de kids nog meer kan leren.
Buiten scouting speel ik graag bordspellen met vrienden en klus ik graag in mijn tuin, hierbij probeer ik zo zelfvoorzienend mogelijk te zijn.

Jelle Reijnen

Ik zit al bij de D.O.T sinds 2007 als kleine dolfijn. Toen ik 15 was ben ik begonnen bij de dolfijnen als aspirantstaf. Dit heb ik 2 jaar gedaan en ben daarna staflid geworden van de zeeverkenners.
Ik houd me het meest bezig met het zeilen, roeien, wrikken en het onderhoud in de winter. Verder vindt ik het leuk om progamma’s te maken en natuurlijk een biertje doen met de rest van de staf als de kinderen er niet meer zijn. Mijn doel binnen scouting is om het zeilniveau omhoog te halen zodat we weer eens een of meerdere prijzen winnen bij de zwijntjesrace.

Ilse de Haas

Ongeveer vijf jaar geleden ben ik op waterscouting gegaan, midden in het onderhoudsseizoen. Een paar jaar heb ik bij de zeeverkenners gezeten en daarna bij de wilde vaart. Als jeugdlid heb ik hele leuke kampen meegemaakt en zijn er vriendschappen voor het leven ontstaan. Sinds kort mag ik mijzelf staflid van de zeeverkenners noemen. Een nieuwe functie maar ik heb er heel veel zin in en ik weet zeker dat het heel gezellig wordt met zijn allen!

Op scouting vind ik het leuk om met onze sleepboot 'de Stroom' te varen. Ook vind ik het leuk om bezig te zijn met koken, het onderhoud aan de vletten en help ik graag waar het kan.

Julia Verzellenberg

Ik zit al sinds 2008 op waterscouting De Oude Tip in Maasbracht. Als 7-jarig meisje begon ik daar bij de speltak dolfijnen, vanuit daar ben ik naar de zeeverkenners gegaan, daarna naar de wildevaart en nu ben ik staf van de zeeverkenners! Ik loop al erg lang rond op scouting en ga hier ook met veel plezier naartoe. Dit komt onder andere omdat we een erg gezellige groep hebben, waarin je je al snel thuis voelt. Buiten scouting studeer ik aan de hbo-opleiding Pabo in Venlo. Ik zit nu in mijn tweede jaar en vind het een uitdagende maar leuke opleiding. Door deze opleiding ben ik 2 dagen in de week aanwezig in mijn stageklas en geef op deze dagen ook les. De overige dagen leer ik over de ontwikkeling van kinderen. Mijn bevindingen op de Pabo zie ik vaak ook terug in de opkomsten op scouting. Wat dat betreft sluit de scouting mooi aan op mijn toekomstplannen. Ik hoop dat ik nog vele jaren op scouting rond mag lopen en dat we onze gezellige groep nog verder uit kunnen breiden!